Speed Dreams — pokročilý simulátor závodních aut
Speed Dreams je fork Torcsu, oblíbeného open source simulatoru zavodních
aut. Jeho cílem je implementovat nové prvky, auta, dráhy a AI soupeře a
realizovat tak zábavnější hru pro hráče. Zároveň se vylepšila vizualizace i
fyzikální simulace.
|
Darwin2K — Simulace a automatický návrh robotů
Darwin2K je open-source toolkit pro simulaci a automatický návrh robotů. Skládá
se ze simulační části a evolučního algoritmu, který je schopen automaticky
syntetizovat a optimalizovat návrhy robotů podle požadovaných kriterií.
Darwin2K používá k reprezentaci robotů Parameterized Module Configuration
Graph (PMCG). Robot se tedy skládá z modulů, kde každý může obsahovat
parametry blíže specifikující jeho vlastnosti (např. výkon motoru, velikost
kloubu atd.). Můžete si navrhnout robota vlastního nebo nechat Darwin2K
zhotovit model z vámi vybraných modulů pro vámi zadaný úkol.
|
Tekkotsu — aplikační framework pro robotické platformy
„Tekkotsu” v Japonštině znamená „železné základy” a často se používá
zejména v kontextu konstrukce budov. Stejně tak tento programový balík si dává
za cíl poskytnout strukturu, na které je možné dále stavět. Postará se o low
level či rutinní úkoly a umožní vám soustředit se více na ty části specifické
pro vaši aplikaci. Tekkotsu má objektově orientovanou architekturu založenou na
posílání zpráv a je implementováno v C++, zejména pro roboty AIBO.
|
CARMEN — Carnegie Mellon Robot Navigation Toolkit
CARMEN je soubor open-source programů pro řízení mobilních robotů. CARMEN je
modularní software poskytujicí základní navigační prostředky zahrnující: low
level řízení robota a senzorů, vyhýbání se překážkám, lokalizace, plánování
cesty, sledování lidí (people-tracking) a mapování.
|
Robocode — simulace tankové bitvy v Javě
Robocode je zábavná programovací hra. Autoři si dali za cíl vytvořit nástroj,
který by pomáhal při výuce programovacího jazyka Java. Jak víme již od
Komenského, nejlepší je „škola hrou” – a proto vytvořili hru. A ne
ledajakou! Robotickou! Díky tomu, že je program zaměřen na výuku Javy, je
poměrně jednoduché vytvořit něco, co se pohybuje a střílí a proto se
závislost dostavuje poměrně brzy. Hraním Robocode se naučíte jak psát kód v
Javě, jak zpracovávat události, vytvářet vnitřní třídy a podobně, ale také jak
programovat roboty, zpracovávat data ze senzorů, vytvářet mapy…
|
Player/Stage — device interface a simulator
Player je na jazyku či platformě nezávislý síťový robot/senzor device
interface. Stage poskytuje populaci simulovaných zařízení a vizualizační a
logovací pomůcky. Testováno na několika operačních systémech, PS usiluje o
soulad s normou POSIX.
|
MSL — Motion Strategy Library
Knihovna MSL umožňuje jednoduchý vývoj a testovaní algoritmů pro plánování
pohybu, které najdou své uplatnění v různých aplikacích. Softwarová
architektura je objektově orientovaná a celkový design je velmi modulární. V
současné době MSL obsahuje plánovače založené na algoritmu Rapidly-exploring
Random Trees (RRTs), Probabilistic Roadmaps (PRMs) a Forward Dynamic
Programming (FDP).
|
YACAS — yet another computer algebra system
YACAS je obecný algebraický systém určený pro symbolickou manipulaci s
matematickými výrazy. Používá svůj programovací jazyk pro symbolické i
numerické výpočty. Součástí systému je i knihovna skriptů implementující mnoho
symbolických algebraických operací; algoritmy implementující další operace
mohou být jednoduše přidány.
|
Crystal Space — knihovna pro 3D grafiku, SDK pro vývoj her, LGPL
Crystal Space je přenositelný 3D kit pro vývoj her, naprogramovaný v jazyce
C++. Podporuje šest stupňů volnosti, barevné světla, mipmapping, portály,
zrcadla, alfa-průhlednost, reflexní povrchy, 3D sprite (snímkovou či skeletální
animaci), procedurální textury, částicové systémy (particle systems), svatozáře
(halos), objemovou mlhu (volumetric fog), skriptování (Python a jiné jazyky),
16-bitovou i 32-bitovou barevnou hloubku, práci s fonty, OpenGL i vlastní
softwarový renderer, hierarchické transformace…
|
LTI-Lib — knihovna pro analýzu obrazu
LTI-Lib je objektově orientovaná knihovna algoritmů a datových struktur, které
se často uplatňují při analýze obrazu a počítačovém vidění. Tuto knihovnu
používá mnoho výzkumných projektů zabývajících se zejména robotikou,
rozpoznáváním objektů, znakovou řečí a rozpoznáváním gest. Hlavním cílem
LTI-Lib je poskytnout objektově orientovanou knihovnu v jazyce C++, která
usnadní sdílení kódu a jeho údržbu a zároveň poskytne algorimy dostatečně
rychlé pro použití ve skutečných aplikacích.
|
ODE — Open Dynamics Engine
ODE je volně šiřitelná knihovna pro simulaci dynamiky pevných těles s několika
stupni volnosti: auta, chodící příšerky, pohyblivé objekty ve virtuálním světě
atd. Jedná se o rychlou a snadno přenositelnou knihovnu. Nabízí různé typy
spojů, nastavní tření a zabudovanou detekci kolizí.
|
OGRE — Object-Oriented Graphics Rendering Engine
OGRE je 3D engine napsaný v C++, navržený pro usnadnění práce vývojářům her a
prezentaci 3D hardware. Knihovní třídy abstrahují všechny detaily použitých
systémových knihoven jako je Direct3D nebo OpenGL. ORGE nabízí rozhraní
postavené na objektech ve scéně a dalších intuitivních třídách.
|
OpenCV — knihovna pro analýzu obrazu
OpenCV je svobodná a otevřená multiplatformní knihovna pro manipulaci s obrazem.
Cílem OpenCV je podpořit komerční využití počítačového vidění pro interakci
člověk-stroj, robotiku, monitorovací a bezpečnostní systémy. OpenCV
nabízí otevřenou infrastrukturu zpracování obrazu pro širokou veřejnost.
Původně byla vytvořena firmou Intel s motivací využití vysokých výkonů nových
procesorů.
|
RARS — Robot Auto Racing Simulator
RARS je simulator robotických autíček. Nabízející soutěžní prostředí pro
programátory, hlavně v oblasti aplikace umělé inteligence a adaptivního řízení
v realném čase. Skládá se ze simulace fyzikálního modelu závodních aut,
grafické prezentace okruhu a oddělených řídících programů pro jednotlivé
robotické řidiče v každém autě. Veškerý RARS software je zdarma a je veřejný.
|
TORCS — The Open Racing Car Simulator
TORCS je 3D simulátor závodních aut postavený na OpenGL. Úkolem je
naprogramovat robotické řidiče, kteří pak mezi sebou soutěží. Hry se můžete
zůčastnit přímo i Vy pomocí volantu, klávesnice či myši. TORCS běží na Linuxu a
Windows. K dispozici je 17 různých aut, 21 závodních drah, více jak 20 soupeřů.
Nechybí grafické efekty s osvětlením, kouřem, stopy po pneumatikách nebo
žhnoucí brzdící destičky. Simulace samotná řeší jednoduchý model poškození,
kolize, vlastnosti kol a pneumatik, aerodynamiku atd.
|