Pravidla
Coconut Rugby
Tématem pro rok 2004 je zápas o kokosové ořechy na tropickém ostrově. Cílem soupeřících robotů je během 90 sekund sbírat malé rugby míčky a házet je do modré laguny případně do branky mezi palmami. Mezinárodní finále soutěže se bude konat (tentokráte prý naposledy – od roku 2005 by měla začít putovat po Evropě) v La-Ferté Bernard ve Francii od 21. do 23. května 2004.
Roboti, účastnící se soutěže (tentokráte mohou být na každé straně dva
— hlavní a vedlejší robot), musí být plně autonomní a musí splňovat
některá omezení. Během startu nesmí jejich obvod přesáhnout 120cm (počítá se
konvexní obal po kolmé projekci na hrací desku) a hlavní robot nesmí být vyšší
než 40cm, vedlejší pak 20cm. Součet obvodů obou robotů při startu nesmí
přesáhnout 180cm. Na rozdíl od předešlých ročníků se každý z robotů může po
startu zvětšit na obvod 160cm. Hlavní roboti musí být vybaveni ploškou ve
výšce 45cm, kam si oponent může dát svůj majáček. Výška plošky na druhém
robotovi není přesně definována (asi se předpokládá 20cm).
Majáček na robotech protivníka stejně tak jako šachovnicový vzor stolu
(tentokráte hnědo–žlutý) má
usnadnit řízení robotů a jejich navigaci. Dále je možné postavit další čtyři
majáčky po stranách středního hřiště.
Všechny majáčky jsou omezeny pouze rozměry na kvádr o čtvercové základně se
stranou délky 8cm
a výškou 16cm, tj. dvakrát vyšší než v předešlých ročnících.
Hřiště je rozděleno na tři části. Hlavní (střední) čast tvoří šachovnicový
vzor 8 x 7 čtverců, každý o rozměrech 30 x 30cm. Na začátku každého zápasu je
náhodně rozmístěno šest ze čtrnácti červených rugby míčků do
rohů těchto čtverců. Rozmístění je navíc středově symetrické, aby žádný z robotů
neměl výhodu. Dále jsou přidány dva míčky na předem danou pozici (přímo před robota)
a konečně jsou „zasazeny” dvě palmy, opět náhodně (vybírá se pouze z několika
pozic 60cm od kraje hřiště) a symetricky,
se třemi dalšími míčky ve výšce 30cm.
Cílem robotů je donést či dostřelit míčky do cílové zóny — to jsou modré „laguny”
po stranách středního hřiště. Cílové pole je z velké časti ohraničeno 2.8cm vysokými
čtvercovými hranoly. Průjezdná čast je pouze pod brankou, tvořenou dvěmi vysokými
palmami. Během hry může hlavní robot nést maximálně tři míčky najednou, vedlejší
robot pak pouze jeden míček.
Další možnost jak získat body je házet míčky do branky 60x50cm, která je umístěna
ve výšce 39cm nad plochou hřiště. Branka má síťku, ze které již není robotům povoleno
míčky vybírat, jinak se počítají stejně — za jeden bod.
Roboti startují z protějších rohů. Hlavní robot musí být v rohu středního
hřiště. Vedlejší (pomocný) robot pak startuje z druhého rohu a to buď ve středním hřišti
nebo přímo v modré „laguně”. Oba roboti dále musí mít povinnou, 50cm dlouhou, startovní
šňůrku.
Zápas trvá 90 sekund. Po této době se roboti mají automaticky zastavit
— opět novinka, rozhodčí asi už nechtějí běhat za roboty .
Vítěz se pak určí podle konečného stavu všech míčků. Vítěz navíc získá 4 body
do celkového bodování. V případě nerozhodného výsledku získají obě strany 2 body.
Za porážku je bod jeden.
Detailní pravidla včetně všech přesných rozměrů a náčrtků lze zatím získat pouze ve
francouzštině.
Časem by se měla objevit i v
angličtině,
a němčině
na stránkách organizátorů.
Máte-li jakékoli dotazy, můžete nás
kontaktovat.