Zdroje
data, příklady kódu, logy...
Zde najdete zdroje (data, příklady kódu, logy, …) k soutěži Robotour 2010…
Formát Mapy
Pro Robotour 2010 mapa již nebude dodána organizátory v RNDF formátu, jak tomu
bylo předešlé ročníky. Místo toho bude použit formát JOSM
(Java OpenStreetMap
Editor) a přímo OSM server pro aktualizace i od
soutěžících. Očekáváme, že vedle tří kandidátů na místo konání soutěže Robotour
2010, bude možné použít i „testovací mapy” v okolí zázemí týmů a mapu
Stromovky a Lužánek z předcházejících ročníků soutěže.
Ve zkratce OSM obsahuje tři druhy záznamů:
- node — vrchol, který má klíčové atributy id, lat a lon
- way — cesta, která se skládá z odkazů na node pomocí <nd ref="node id">
- relation — vazby, které lze použít např. pro popisy budov
Každý záznam má dále atributy user/uid a timestamp, tj. který
uživatel a kdy daný bod editoval. Číslo v atributu changeset pak odpovídá
pořadí revize mapy. Určitě zajímavé informace lze nalézt také v <tag>
(například šířku dané way atp.).
Příklad node
<node id="242744133" lat="50.1057063" lon="14.42758" version="2" changeset="772392" user="Petr" uid="17615" visible="true" timestamp="2009-01-11T13:03:48Z"> <tag k="created_by" v="JOSM"/> </node>
Příklad way
<way id="33898726" visible="true" timestamp="2009-05-01T20:55:40Z" version="1" changeset="1041618" user="Petr" uid="17615"> <nd ref="388382600"/> <nd ref="388382681"/> <nd ref="388382682"/> <nd ref="275620115"/> <tag k="highway" v="footway"/> <tag k="source" v="cuzk:km"/> </way>
Poznámka k tag
Všechny tři entity (node, way, relation) mohou mít několik tagů. Přestože
se jedná o obecné mapování klíč k-key, hodnota v-value, tak je rozumné používat
pouze vybraná klíčová slova, odpovídající typy a jednotky. Celkový přehled
naleznete na wiki stránkách OSM
Map Features. Hodnota
klíče k by pro každou entitu měla být unikátní, tj. např. cesta
(k="highway") spadá pouze do jedné kategorie.
Plánek botanické zahrady
GPS data dostupná na OpenStreetMap
Informace o sjízdnosti cestiček
Tento detailní popis jsme dostali od Pavla Petroviče z týmu Smelý Zajko. Stejný
text zároveň prošel mailovou konferencí týmů 31. sprna 2010. Myslíme si, že pro
mnohé má velkou hodnotu a tak ho zde zveřejnujeme tak jak je …
1 - v tomto mieste mapa nesedi. z tejto cesty ostala len trava a ku koncu
uz uplne nic, namiesto toho je tam ale nova cesta, ktora prechadza
cez to hnede tam - to je mostik ponad nejaku zarastenu vodu alebo nieco
podobne. ale ta cesta cez mostik obsahuje schody, takze je neprejazdna
2 - tu je pekna prejazdna cesta, ktora ide az k tomu okruhlemu altaniku,
ta mi v planiku chyba, ale je tam a je asi aj pouzitelna. ide podla
tych naznacenych linii a tej ciarkovanej cesticky v povodnom planiku
vnutri v altaniku je dokonca pekny kruhovy objazd, aj ked tam trcia
rozne rastliny. altanik by mohol byt zaujimavy ciel. niekolko metrov
pred altanikom je tam krizovatka a chodnik pokracuje este viac
hore kopcom podla tej ciarkovanej cesty v povodnom plane, ale
cesta je to uz mizerna a konci v trave. inak celkovo
je to tam dost hornate - altanik je na na kopci, aj ten obluk hned vlavo
od vchodu do zahrady je dost dokopca. nas robot sa tvaril, ze ziaden
kopec nevidi, ale taky, co sme mali minuly rok s Istrobotics by tam
asi nevysiel.
3 - tu je tiez kratky chodnik, co ide k tym sklenikom, tiez zabudnuty dokreslit
(vidno ho v nasom gps logu)
4 - trava
5 - tato cast zahrady je v hroznom stave, je to blizko toho dialnicneho mosta
a je to tam uplne zanedbane a zdevastovane, navyse su tam vsade zavory,
a zakaz vstupu
6 - zavora
7 - toto je taky lesny chodnicek, uplne off-road
8 - tam ta zaciarkovana cesta je ok, ale su v nej konare a potom cez cislo 8
to uz je len horko tazko prejazdne, navyse z druhej strany je tam
ta zavora,
takze tato cesta je prakticky nepouzitelna
9 - tu je naznak chodnika, ale je velmi mizernej kvality, ide cez les, rastie
cez neho trava a miestami sa straca pevny podklad (trava, spina)
10 - zaciatok tohoto chodnika je fajn, ale konci asi v tretine, potom uz len
travnaty naznak
11 - mapa celej tej zebry nesedi, planik je stary, je to cele prerobene. asi
je z doby, ked tam este neboli pevne chodniky, len take hlinene cesticky,
takze teraz tam vybudovali kamenne chodniky, sirky asi 1m a tie ostatne
zrusili a nechali zarast travou. cize modrou farbou su znazornene (dufam)
vsetky kammenne chodnicky, co tam su, ostatne tam nie je - je tam trava,
ani naznak po byvalom chodniku
12 - altanok, ale da sa do neho vojst len krizom cez travu, navyse je
na schode (nad urovnou ostatneho terenu)
13 - branka, ktora je zatvorena
14 - pekny chodnicek, ale sialene travnate dlholiste rastliny do neho
trcia, takze neprejazdne
15 - chodnik okolo detskeho ihriska je pekny, tam kde je to znazornene, potom
sa meni na hlineny. inak vynikajuce miesto na start alebo ciel,
pekne prostredie.
16 - cesticka je pouzitelna az po mostik, ale je trochu hrbolata.
dreveny most je privelmi rozbity a za nim uz len hlinene chodnicky
17 - tak toto je len pre kaskaderov… je tam asfaltovy chodnik, ale
tak rozoraty korenmi a vselicim, ze to nie je pouzitelne smerom
od 21 k 17 su na konci 4 schody
18 - tu je pekny chodnik, ale bohuzial v strede je rozbity hrbolmi a korenmi
aj 20cm hrubymi
19 - trava
20 - tu je ta velka juzna okruzna cesta trochu rozbita, tam kde je to
ciarkovane, asi sa to da prejst, ale s tazkostami, ta jednosmerna
sipka, je tam, lebo je tam prudsi asi kopec na asi pol metrovom
useku, ktory sa da zjachat, ale opacnym smerom by asi sposobil
tazkosti.
21 - v smere sipky je tam smerom dolu asi 10 cm schodik, ktory v opacnom
smere asi nie je zjazdny, v smere sipky to zvladnu skoro vsetky roboty
22 - sipka znazornuje ryhu (asi 5 cm, ale pravouhlu), proti smeru
sipky asi neprechodna prekazka pre niektore roboty
23 - hnusna a prudka cesta zo smyklavych, riedkych a malych dlazdic,
ktora navyse konci v trave
24 - schody
25 - tuna v tej zakrute je velky krik, ktory trci do celej cesty.
mozno by sa dal nejako uviazat na cas sutaze, ak by to bolo
nevyhnutne, ale 18 je aj tak neprejazdne pre
roboty, co nemaju aspon 40cm kolesa…
26 - pekny chodnik, ale na jeho zaciatku je schod.
este s tou sirkou 1m - teda ako kde, ale 50-60 cm by malo byt vsade,
najsirsia je asfaltka pri vchode, ta bude mat aj 5 m (strielam trochu od buka)
podmienky sa mozu trochu zmenit, lebo v poslednych 2 tyzdnoch bol polozeny
novy asfalt - jednak pri vchode a jednak okolo wc a na par dalsich chodnickoch.
neviem, ci to je vsetko, alebo budu pokracovat (prilezitostne sa opytam)